Owocne studium postaci i żywy dramat, który nie jest pozbawiony wad, Cząstki kobiety Kornéla Mundruczó to wciągająca historia i nowe badanie tego, jak zraniona kobieta radzi sobie z przygnębieniem, w przeciwieństwie do tego, czego oczekuje od niej rodzina, towarzysze i ogół społeczeństwa.
Matha (Vanessa Kirby) jest żoną Seana (Shia LaBeouf). Para spodziewa się dziecka i wspólnie zdecydowała się zapisać do administracji specjalisty porodowego. W momencie, gdy Marta znosi skurcze dłuższe niż zwykle, wzywana jest alternatywna specjalistka położnicza, która ma pomóc w przeniesieniu dziecka. W każdym razie sprawy przybierają gwałtowny obrót, gdy dziecko umiera zaledwie kilka minut po urodzeniu, otwierając wejścia na dość długi czas, długą agonię, winę i nieszczęście.
To, co sprawia, że Cząstki kobiety jest intrygujące, mimo że film czasami przesadza z powitaniem i doświadcza niewielkich problemów z tempem i być może nieco nadmiaru melodramatu, to nowe i interesujące podejście do głównego bohatera. Jako Martha, Kirby jest wybitna w przedstawianiu postaci, której nie ma szans na lamentowanie na swój własny sposób, a kończy się raczej na tym, jak standardy społeczne i rodzinne charakteryzują i radzą sobie z cierpieniem. Kiedy próbuje zdystansować się od niezaprzeczalnie bolesnego spotkania, ludzie wokół niej próbują wciągnąć ją z powrotem w dokładnie to samo traumatyczne doświadczenie. W momencie, gdy kontrolująca matka Sean i Marthy, Elizabeth (Ellen Burstyn), próbują zmusić Marthę do poszukiwania pozwu przeciwko specjaliście od porodu, doświadczenie Marty jest niewątpliwie zakończone, ponieważ musi pamiętać o jej traumie.
Film spoczywa na barkach Kirby, która przedstawia najlepsze osiągnięcia w jej dotychczasowej karierze i jest całkowicie wiarygodna jako kobieta, która stara się wyzwolić i poradzić sobie ze swoim niewyobrażalnym nieszczęściem, aby zmobilizować solidarność do dalszego rozwoju. Wspaniałe kreacje LaBeoufa jako lamentującego męża, który nie był w stanie odzyskać relacji z Martą przed odcinkiem i Burstyn jako kontrolującej matki, której obrazy często zderzają się z obrazami pomocy jej córki, pomimo krzywej tempa i wydłużonych fragmentów, które grożą osłabieniem narracji. ogólny wpływ. Wynik Howarda Shore’a również pomaga ugruntować film, nadając mu doskonały ton.
Decyzja: Trzy lata po fiasku JUPITER’S MOON w Cannes, odradza się widok Kornéla Mundruczó, który wraca do zdrowia dzięki znacznie bardziej ugruntowanemu filmowi, który szczyci się starannie skalibrowanym scenariuszem i niezapomnianymi występami na całej planszy. Zaproszenie do ponownego odwiedzenia struktury, Cząstki kobiety zanurza się w tematy, które będą rezonować z szerszą publicznością.