CDA-FILM – Nowości ze świata filmu

Pierwsza i najbardziej ograniczona opowieść rozgrywa się w średniowieczu (mimo niewielkiej szansy, że dostrzegłeś, jak żyją bohaterowie Honeyland [+], możesz próbować ustalić, czy to się naprawdę dzieje dzisiaj) i młoda para ocenia wszystkie wyobrażalne niecodzienne zwyczaje, jakie można sobie wyobrazić, łącząc je z chrześcijańskimi prośbami. W końcu postanawiają zapisać pobliskiego wróżbitę (wiedźmę zasadniczo pamiętającą czas), aby im pomógł. Stara wiedźma zgadza się z tym, ale pod jednym warunkiem: dadzą jej pierworodnego młodzieńca, gwarantując, że będą mieli więcej.

W drugim, najdłuższym fragmencie znajdujemy się w dzisiejszym Skopje, gdzie taksówkarz i sprzedawca wielobranżowy, spotykający się w ekstrawagancko przezabawnych warunkach, w ogóle zadają sobie trud, który obecny lek musi przynieść na stół, aby mieć dzieciaku, ale nic nie działa do momentu, gdy młoda dama nagle zachodzi w ciążę z bliźniakami. W każdym razie USG pokazuje, że jedno z dzieci będzie intelektualnie i faktycznie upośledzone. Małżonek jest żarliwie i entuzjastycznie przeciwny przerwaniu tego, podczas gdy żona próbuje go przekonać, że życie drugiego dziecka zostanie zniszczone, jeśli nie będzie miała ich obu.

W ostatniej historii siostra mistrza z poprzedniego fragmentu i jej lepsza połowa przyjmują dzieciaka, który jest oczywiście spokojny i usunięty, a może nawet medycznie introwertyczny. Dają mu miłość, zrozumienie i dar, jednak w pewnym momencie wydaje się, że niespodziewanie znika …

Manchevski w niewiarygodny sposób splata ze sobą struny trzech opowieści, powtarzając tematy i drobne wskazówki, które obserwator może samodzielnie rozszyfrować. Wierzba odgrywa znaczącą rolę w zwyczaju w podstawowej historii i powraca w ważnych migawkach z pozostałych dwóch historii. Główne imię dziecka w głównej sekcji to Kuzman, podczas gdy taksówkarz w drugiej to Kuzmanovski. Działania bohaterów i ich predeterminacje dodatkowo wydają się być nierozróżnialne – niezależnie od tego, czy czytasz je w kluczu chrześcijańskim, czy podobnie jako podstawową karmę – jednak te relacje są dalekie od jednoznaczności. Manchevski nie mówi: „To jest powód, dla którego tak się stało”; raczej brzmiałoby: „Może to miało coś wspólnego z tym”.

Na zewnątrz jest to bogaty film, w którym ulewa spryskana drogami Skopje i jego kiczowatymi zabytkami w neo-starym stylu od czasu do czasu wyglądają prawie tak niesamowicie, jak olśniewające ujęcia natury z głównej części. Przy różnych okazjach połamane asfalty i wynędzniałe konstrukcje nawiązują do okrojonej nędzy młodej pary z czasów średniowiecza.

Całość artystów jest bardzo przekonująca, ale prawdziwymi mistrzami są początkujący Sara Klimoska w głównym fragmencie, aw drugim Natalia Teodosieva (Secret Ingredient [+]) i Nenad Nacev (To the Hilt). Mocny z macedońskiego filmu Kamka Tocinovski (Punk’s Not Dead) całkowicie zdobywa trzecią część.

Wierzba jest współtwórcą Banana Film i Baba Film z siedzibą w Skopje, brytyjskiej Scala Productions, węgierskiego Pioneer Pictures, Albanii Tirana Film Institute oraz belgijskich organizacji Saga Film i BNP Paribas Fortis Film Finance.

Wierzba
No links available
No downloads available

Related movies