Weave Odenkirk przybiera zaskakujący obrót w „Nikt” Ilyi Naishullera, przebiegłym filmie aktywnym, w którym gwiazda „Lepiej wezwać Saula” staje się kimś bliższym świętym działalności Liama Neesona. Chociaż wyobrażanie sobie jednej ze wspaniałych osobowości stojących za „Mr. Show” jako legendy aktywności może wydawać się trudne, kończy się to świetnym pomysłem, ponieważ Odenkirk uziemia swojego dzikiego bohatera niezwykłym układem umiejętności, których różni artyści mogliby przegapić . Jest niezwykły jako człowiek, który próbował zostawić za sobą trudną przeszłość, jednak filmy od wieków pokazują nam, że jest to trudniejsze, niż można by się spodziewać.
„Nikt” otwiera montaż przedstawiający zwyczajność codziennej obecności Hutch Mansell. Konsekwentnie sprawdza podobną kartę podróżną; każdego tygodnia tęskni za śmieciem tylko o kilka sekund. Życie to ciąg harmonogramów, który pochłonął jego związek z Beccą (Connie Nielsen), dając ogólnie zadowolony dom swoim dzieciom, Blake’owi (Gage Munroe) i Abby (Paisley Cadorath). Cubby pracuje w organizacji skupiającej, której domaga się jego teść Eddie (Michael Ironside) i przytłoczony przez swojego brata alfa małżeństwem Charliego (Billy MacLellan). Na szczęście autor Derek Kolstad nie marnuje dużo energii na normalną wiejską obecność Hutch, bardzo szybko wpychając obserwatorów do działania „Nikt”.
Zaczyna się od wtargnięcia do domu, w którym dwóch złodziejaszków z poziomu podstawowego ograbia Mansellów z niektórych przechodzących przez gotówkę i kilka bibelotów. Pen wpadł na jednego z nich, kij golfowy wychował się dookoła, ale nie ryzykuje podnoszeniem brutalności, co jest wielkim błędem swojego dziecka i pogardą dla swojego sąsiada, brata. W momencie, gdy wydawało się, że intruzi mogli zabrać opaskę biednej Abby z kotkiem, Hutch szarpie, znajdując ją, aby ją odzyskać.
Niezależnie od tego „Nikt” nie jest w rzeczywistości „Chęcią śmierci” – charakterystyczną historią o normalnej osobie, która stała się strażnikiem. Od samego początku można przypuszczać, że Hutch nie jest tylko zwykłym mieszkańcem. Rzeczywiście, nawet jego ludzka jaskinia wydaje się być rozłożona, aby wskazać nieoczekiwaną podstawę w porównaniu z twoim sąsiadem, w tym radio, przez które zwraca się do swojego brata Harry’ego (RZA), który jest odizolowany od wszystkiego. Dlaczego? Co więcej, co się dzieje z fałszywymi dokumentami tożsamości i gotówką, które tata Hutch, David (Christopher Lloyd), odkładał? W momencie, gdy prace nad odzyskiwaniem opasek idą nieco na boki, Hutch jest w transporcie jadącym do domu, kiedy doświadcza zgromadzenia nieprzyjemnych bujaków, które zadręczają kobietę, która jest zupełnie sama. Chętnie zgłasza się na ochotnika, aby ją zabezpieczyć i zasadniczo rozpoczyna ostry konflikt z rosyjskim mistrzem wykroczeń imieniem Julian (Aleksiej Sieriebriakow).
Scena transportowa, która zapoczątkowuje prawdziwą działalność „Nikt”, jest rodzajem pokazu ruchu, który przez długi czas będzie przyciągał tłumy chwalące na pokazach. To sprytny film, który zaczyna się od tego, że Hutch rzuca się całkowicie na kilka nienormalnych transakcji ze swoimi nowymi wrogami i wciąż się podnosi, jakby to doświadczenie pobudziło jego doświadczenie, które ustawia każdy cios po kolei. Zaaranżowana przez grupę stojącą za „Johnem Wickiem” jest to rodzaj sceny aktywności, którą ludzie będą wesoło określać przez dłuższy czas, i dowód adrenaliny, jaką film może uzyskać z wyobrażalnie stworzonej sceny aktywności.
Poza sceną, która przedstawia Juliana jako psychopatycznego złoczyńcę, która trwa zbyt długo, Naishuller jest wystarczająco sprytny, aby wykorzystać siłę sceny transportowej, aby przepchnąć resztę historii. „Nikt” to oszałamiająco szybki film, spotkanie, które wydaje się nie być tak bliskie, jak jego 92-minutowy czas wyświetlania. Można by twierdzić, że film mógł użyć odrobinę więcej przedmowy, która uczyniłaby Beccę i ich dzieci postaciami, a nie zdolnościami do fabuły, jednak istnieje przytulność do „Nikt”, która regularnie choruje w obecnych filmach, co sugeruje ekonomia filmów „John Wick”, która jest jedną z trzech najbardziej godnych uwagi cech.
W tym miejscu jest Odenkirk. Oglądanie „Nikt” później ułatwiło dostrzeżenie wartości w kwocie, jaką wnosi do pracy, którą ktoś mógł skutecznie przebrnąć przez lunatykę, aby otrzymać czek (byłby to znacznie mniejszy film z obecnym władcą programu wypłaty, Bruce Na przykład Willis). Odenkirk zręcznie sprzedaje dwie części Hutch, dzięki czemu jego codzienne życie i okrutna przeszłość stają się rozsądne. To sprytna realizacja, która nie powinna szokować fanatyków jego pracy nad „Breaking Bad” i „Saul”, ale z drugiej strony jest genialnie aktualna, ponieważ sprawia, że sztuczka działa i ruchy bojowe są wiarygodne. Obsada drugoplanowa jest solidna – zwłaszcza RZA i Lloyd, obaj dokładnie wiedzą, co wnieść do tego zadania – jednak jest to całkowicie film Odenkirka i on to robi.
Oczywiście z głowy tego szaleństwa, jakim jest „zły do szpiku kości Henry”, Naishuller ma skłonność do wyolbrzymiania swojej złożonej ręki raz na jakiś czas montażami w zwolnionym tempie, których celem jest podjęcie niecodziennych decyzji muzycznych. Co więcej, istnieje wersja filmu, w której wydaje się, że ma wyższą stawkę – nikt w żadnym momencie nie czuje się tu naprawdę w niebezpieczeństwie (w każdym razie „John Wick” miał psa). W każdym razie Naishuller w końcu dostaje to, co robi różnicę, dając utalentowanemu artystowi nagły pojazd do superszybkiej jazdy z ledwo wystarczającą ilością krwi dla fanów aktywności i nie tyle przemocy dla normalnych tłumów. To niecodzienny film z aktualnej aktywności, który sprawia, że wierzę, że wszystko jest w porządku, aby stworzyć kontynuację. (Uważam również, że istnieje potencjał dla hybrydowego projektu „John Wick kontra nikt”, który przyniósłby około miliardów dolarów na całym świecie).
„Nikt” nie działa, ponieważ ceni rozwój sceny i ruch, niezależnie od wszystkiego innego, rezygnując z założeń i nadplanowań, które ostatnio były regularne w klasie. Nie łamie żadnych pleśni do tego stopnia, by w rozpoznawalnej konstrukcji zaprezentować naprawdę fajny czas. Po roku, w którym w świetle hitu hitu nie było prawie żadnych filmów o aktywności, „Nikt” zapewnia widzom przypływ adrenaliny, który znów wydaje się prawie nowy.