Fascynujący pół-thriller, który nie jest ani niepokojący, ani szczególnie niesamowity, Savage (Les Fauves) stanowi nieudaną szansę dla szefa eseisty Vincenta Mariette, którego prezentacja obejmuje Fool Circle, która osiągnęła status małej kliki we Francji w 2014 roku.
W filmie występuje aktorka-modelka Lily-Rose Depp jako młoda osoba, której późną wiosenną wycieczkę przewraca znikający, nieprzyjemny eseista o bardziej ugruntowanej pozycji i pantera bez przeszkód w sąsiednich lasach, film rzuca fascynujące myśli i ogromne ilości powietrza, ale wszystko jest tak zrelaksowane, że nigdy nie dostaje się pod skórę. Po krótkiej dostawie do domu Savage powinien kręcić się po scenach VOD i streamingu.
Znacznie bardziej intrygująca niż zaskakująca treść (którą Mariette współtworzyła z Marie Amachoukeli) wydaje się uhonorować Cat People i inne przypominające filmy B-filmowe, w których bestia w każdym przypadku jest ledwo daleko – mniej widziana niż słyszana lub odczuwana, a wszystko tym bardziej bestia od środka.
W tej sytuacji zarządzamy panterą (The Leopard Man Jacquesa Tourneura szybko dzwoni) odwiedzającą teren, na którym Laura (Rose-Depp), wraz ze swoimi kuzynami Anne (Aloise Sauvage) i Loicem (Lucas Moreau), wykopali w tych specjalnych porach roku. Gdy tylko rozpoczyna się ucieczka, Laura spotyka ryzykownego potwora, po którym młodzieniec (Eugene Marcuse) znika podczas ich pierwszej randki.
Wszystkie ścieżki wydają się podpowiadać kotu – francuski tytuł filmu oznacza „ogromne koty” – jednak gdy Laura włamuje się do miejsca pisarza z sąsiedztwa, Paula (Laurent Lafitte, w pełnym dziwacznym trybie perwersyjnym) i znajduje w jego chłodniej, sytuacja zaczyna robić się interesująca.
Tak czy inaczej, szokująco niewystarczające, z cichą narracją Mariette nie nadającą się do rozbudzenia najmniejszego napięcia, i ze zwięzłymi wystawami generalnie solidnej obsady, która zachowuje się tak, jakby byli regulowanymi narkotykami przez całe stworzenie. Może szef celowo unikał uczuć lub oczekiwania, co jest naprawdę okropne, biorąc pod uwagę fakt, że jego film ma niejednoznacznie lynchowski klimat, który wydaje się niewykorzystany.
Operator Georges Lechaptois (Planetarium) przekazuje kilka najważniejszych zdjęć, na przykład zastrzyk ciał stworzeń pływających w basenie (raz jeszcze, echa Tourneur) i skromny zestaw sukcesji osadzonych w jaskiniach Dordogne, gdzie prawdopodobnie najwcześniej znaleziono starożytne rzemiosło, w Lascaux i gdzie indziej.
Z pewnością producenci wydają się sugerować coś na temat podstawowych skłonności człowieka, niezależnie od tego, czy chodzi o uznanie Laury dla Paula, czy też w ostatnich próbach podszywania się pod panterę za pomocą kilku niestandardowych haczyków. Jednak wiele tutaj pozostaje w domyśle lub jest ukrytych lub po prostu niedocenianych, i nic tak naprawdę nie wyskakuje na ciebie w sposób, w jaki powinien. Savage zasadniczo nie jest wystarczająco dziki.
Dodaj komentarz