Przyzwoity tytuł ma zwykle więcej niż jedno znaczenie. Wyrażenie „rykoszet” nawiązuje do strzału (zwykle pocisku), który zeskakuje z powierzchni i jest wystrzeliwany w kierunku innej ścieżki. Tytuł Ricocheta może nawiązywać nie tylko do broni, która pojawia się w fabule, ale dodatkowo do nieprzewidzianych skutków brutalnej demonstracji. Możliwe. Najważniejsze wprowadzenie Rodrigo Fiallega jest niejednoznaczne co do tego, co obejmuje okazje, które pokazuje, coś, co czasami działa na jego poparcie, czasami przeciwko niemu.
(Martijn Kuiper) to mężczyzna po pięćdziesiątce, z których dwadzieścia mieszkał w mieście w Meksyku. Pomimo faktu, że jego wygląd szybko rozstaje się z nim jako europejski outsider, od tej pory jest tam godny uwagi. Ona i Mariana (Iazua Larios), dama z sąsiedztwa, mają młodą dziewczynę. Okoliczności z jej drugim dzieckiem stopniowo okazują się jasne.
Rykoszet jest poniekąd refleksją na temat męskości, śmierci i rozgrzeszenia. Główny temat jest oczywisty z wczesnej sceny, w której Martijn rozmawia z lokalnym hodowcą kogutów o stworzeniach; dyskurs kieruje uwagę tłumu na alegorię, nie czyniąc jej całkowicie ekspresyjną.
Nastroje i oczekiwania mają wyższy priorytet niż to, co pojawia się w filmie. Fotografia Natalii Cuevas nie ma pojedynczego ujęcia, które nie jest wspaniałe. Problem polega na tym, że zazwyczaj nie łączą się one, tworząc stały styl lub ton. Film rozpoczynają się od dwóch ogromnych ujęć ogólnych, w których jego bohater ledwo potrafi oddzielić się między przytłaczającymi scenami podejrzanie pustynnymi. Jednak od czasu do czasu tnie do ciaśniejszych ujęć, niestabilnej kamery i szybszych cięć, które przełamują upór, z jakim dostrzegał codzienne ćwiczenia Martijna. To nieoczekiwana zmiana, która nie jest całkowicie napędzana przez konto.
Rykoszet to do pomyślenia ciekawy synkretyzm między zachodem a przemyślaną refleksją nad codziennym istnieniem małej lokalnej przestrzeni. Jest to urzekająca równowaga, której na ogół nie osiąga, a która zaprzecza płomieniowi dzikości, z którym zamyka siłę i definicję.