Film z 59 elementem od Walt Disney Animation Studios, Raya i ostatni smok ma zostać dostarczony w marcu, a dzięki temu konkretnemu komponentowi ludzie w WDAS starają się połączyć epicką historię marzeń z motywami, postaciami i kręceniem tego klimatu wyjątkowo aktualne i adresowane do współczesnego świata, w którym żyjemy. Na to wskazują osoby, którym się to udało, ponieważ Collider ma ostatnio okazję porozmawiać z Rayą i przywódcami Last Dragon Don Hallem i Carlosem Lópezem Estradą oraz współautorem Qui Nguyenem.
Raya i ostatni smok dzieje się w krainie snów Kumandry, która kiedyś rozpadła się na pięć oddzielnych krain, kiedy smoki oddały się, by ocalić ludzkość przed odrażającą mocą. W momencie, gdy ta złośliwa moc powraca 500 lat po fakcie, to samotna wojowniczka imieniem Raya (Kelly Marie Tran) i jej marudne zgromadzenie sojuszników – w tym nominalnego ostatniego smoka Sisu (Awkwafina) – ma znaczenie.
Raya akceptuje to, że w zepsutym świecie nie można nikomu zwierzyć się, i myślę, że wykonujemy świetną robotę w filmie legitymizującym ten punkt widzenia. Myślę, że tłum zdecydowanie przypomina, że jestem z nią w tej ogólnej okolicy. Nie zwierzałbym się też nikomu, gdyby nie przypadek, że doświadczyłem tego, czego ty doświadczyłeś. Następnie łączy ją siły z Sisu, która ma bezpośredni, odwrotny punkt widzenia i ma tę przestarzałą przebiegłość smoków i akceptuje, że świat jest zepsuty w świetle faktu, że nie zwierzasz się sobie nawzajem. Po prostu pozwolenie na takie, które pchają i ciągną, i ta skrajność oceny w naszym temacie naprawdę pomogło, myślę, rozbudzić całą historię. Jest w każdej scenie i naprawdę się z tego cieszę – i po raz kolejny zdaliśmy sobie sprawę, że to było skuteczne, kiedy zaczęliśmy to robić, ale ilość bardziej skuteczna jest szalona.
Jeśli chodzi o to, co przynieśliśmy, wyobrażam sobie, że Don, Qui i ja mamy tak różne podstawy; Qui pochodzi ze świata sceny i zawiera niezwykłe informacje na temat technik walki i walki. Pochodzę z kina niezależnego, zaskakująco realistycznego świata i świata krótkometrażowego. Strój przypomina weterana żywotności i wyobrażam sobie, że znalezienie wspólnego przekonania i odkrycie, że każda z naszych wrażliwości może mieć alternatywną krawędź filmu, ale dodatkowo wkrótce po czymś bardzo podobnym, to również jest niezwykle istotne dla tematami filmu, ale uważam, że to właśnie nadaje Rayi szczególnie fascynujący charakter, ton, głos.
Ten niebiański bóg, którego generalnie widzieliśmy z bardzo daleka i widzieliśmy z odrobiną kanału pośrodku, nie wiadomo skąd są przykute do siebie kajdankami i naprawdę muszą się nawzajem zrozumieć. Smok zrozumie ludzką perspektywę, ludzie zrozumieją historyczne tło smoków i ich psychikę. Myślę, że idealnie da nam to podobnie znaczące okno na postać, której nigdy nie widzieliśmy. Idealnie byłoby, gdyby te upodobania dżinów były wystarczające, aby Sisu był porównywalnie krytyczną i równie znaną postacią.