CDA-FILM – Nowości ze świata filmu

Idea „dwoistości”, sobowtórów, skłania do zmierzenia się z wiarą w naszą indywidualność i wyjątkowość. „Dual” Rileya Stearnsa jest „podwójną” historią i pamiętając, że jego poziom, ton i wyrazista grafika wzbudzają szczególne przerażające zainteresowanie, film wymaga trzymania się z daleka od dalszych mentalnych i, co zaskakujące, egzystencjalnych konsekwencji własnej historii. , sugestie obecne w relacji, ale w ten czy inny sposób pomijane lub ignorowane. Rzeczywiście, nawet z genialną, centralną wystawą Karen Gillan, grającą „podwójną” pracę — ona i jej własny duplikat — „Dual” daje dziwnie letni wgląd w ankietę. Bardziej szczegółowe śledztwo nie jest na stole.

„Dual” pojawia się najwyraźniej teraz, jednak z jednym mechanicznym postępem: klonowanie siebie nie jest tylko szansą, ale rzeczywistością. Błyszczące promocje na proces „substytucji” obwieszczają, że jest to coś troskliwego: zakładając, że odgryziesz się młodzieńczo, w każdym razie będzie wokół ciebie „ty”, przygotowany na swoje miejsce. Twoi przyjaciele i rodzina nie będą musieli rozpaczać. „Zastępstwa”, jak się je nazywa, powstają tylko z kropli śliny i inwestują energię z „pierwszym” w czasie zmiany, poznając życie pierwszego, każdą z preferencji, w oczekiwaniu na nieuniknione przejęcie. Zmiana z unikatowego na substytucję powinna być spójna.

Jednak sprawy nie układają się w ten sposób, gdy Sarah (Karen Gillan) doświadcza skrytej śmiertelnej choroby. Sarah ma chłopaka o imieniu Peter (Beulah Koale) i nieustannie sprzeciwiającą się matkę (Maija Paunio), dwie główne postacie, które, prawdę mówiąc, „liczą się” w jej życiu. Sarah ukrywa swoją chorobę przed nimi dwojgiem i podejmuje decyzję, aby dokonać „zastępstwa”. Sprawy finansowe zostają opanowane przez sprzedawcę: po śmierci Sary „zastępstwo” zostanie z rachunkiem. W momencie, gdy zmiana krąży po pokoju, jest to idealne dopasowanie poza pewnym czymś. Podstawienie ma niebieskie oczy, choć oczy Sary są brązowe. Nie martw się, zamiennik może nosić zacienione kontakty!

W każdym razie osobliwość jest wskazówką tego, co może być na horyzoncie. Zastąpienie Sary szybko daje oznaki zdumiewającego pożądania. Nie próbuje po prostu naśladować Sarah. Staje się lepsza, wewnątrz i na zewnątrz. Patrzy na zarysowane zdjęcie Sary i Petera i odwraca je obrazem do dołu. Wypowiada uwagi na temat garderoby Sarah, która jej nie pasuje: ma skromniejszy rozmiar. Jest lepsza w łóżku, bardziej odważna. Mama Sary opowiada się za zamianą Sarah na prawdziwą Sarę. Piotr też to robi. Sarah zostaje wyrwana z własnego życia.

„Wycofanie” zmiany to rozbudowany, niejasny proces, kończący się publicznym pojedynkiem między pierwszą a jej zmianą. Sarah decyduje się na ten kurs i rekrutuje mentora bitwy (Aarona Paula), aby nakłonił ją do walki w strukturze walki, aby pojedynkować się w dwojaki sposób. Następnie w tym momencie następuje postęp w przygotowaniu montaży. Ta relacja jest kluczem do filmu i integralną częścią tego, czym interesuje się „Dual”. Te sceny są zabawne i jednoznaczne: oboje przechodzą razem bitwę treningową w zwolnionym tempie lub wykonują hip-skok, aby zmienić wszystko wokół. Te sceny mają zupełnie wyjątkowy charakter z pozostałej części filmu; mają energię, humor i ekscentryczność.

Na co dzień, gdy istnieje możliwość zagłębienia się w pytania dotyczące osobowości i niepokoju, „Dual” unika. „Zmiana” zabiera Petera z miejsca tuż przed Sarah. Peter wygłasza szokującą dyskurs o tym, jak Sarah „odpuściła sobie” i jak druga Sarah — zastępcza Sarah — jest lepsza. Sarah biega dookoła, próbując „ponownie wejść w” swój poprzedni styl życia, ale… dlaczego to życie było takie fantastyczne? Co trzyma Sarę w tym życiu? Wszystko? Gillan jest całkowicie rozsądna w tych dwóch pracach – zmęczonej blisko domu Sarah i pogodnie zarozumiałej zastępcy – ale nie ma poczucia, że ​​jest to zaskakująca niezwykła cecha posiadania „ty” chodzącego tam. Czy Sarah musi przypominać swoją substytucję? Czy substytucja jest zazdrosna o Sarę? „Dual” nie lubi tych rzeczy.

Jest raczej inspirowany fabułą Sarah przygotowującej się do dwukrotnej walki. Jest scena, w której Sarah i jej zastępca udają się do dziwacznej grupy opiekuńczej — dla osób w porównywalnych okolicznościach — i ta dwójka ewidentnie wstaje i wygłasza kolosalny dyskurs na temat swoich uczuć na temat Sarah i ich „związku”. Ale nie możemy wysłuchać dyskursu. Po prostu słyszymy, jak Sarah przedstawia to chwilę później. To niezwykłe. Film trzyma nas na skraju eliminacji. Nie ma w tym nic złego, ale daje poczucie dystansu bez zajmowania przestrzeni czymś innym. Dla korelacji, „Consistently Shine” Sophii Takal jest interesującym śledztwem na temat mnożenia, w którym dwie panie konsolidują się, zagubione w bezgranicznym związku, obciążone zazdrością i projekcją siebie, wściekłością i brakiem. W „Dualu” po prostu niewiele się dzieje. Presja wyczerpuje się z fabuły, poza powierzchownym „kto wygra pojedynek?” sytuacja.

Istnieje niepokojąca rzecz w możliwości, że wędruje po ziemi ktoś, kto bardzo do ciebie przypomina. Znacznie bardziej przerażająca jest możliwość dwukrotnej inwazji na twoje życie, przejęcia go. Jaki plan działania mógłbyś mieć? W powieści Fiodora Dostojewskiego Podwójna wersja Goladkina pojawia się nagle pewnego dnia w Petersburgu. Podobnie jak Sarah w „Podwójnym”, dwojaki Goladkin ma indywidualny urok i zdolności interaktywne, których potrzebuje Goladkin. Szczerze mówiąc, każdemu podoba się to podwójnie bardziej niż pierwsze, a to podwójne tworzy kilka prostych wspomnień, przejmując kontrolę nad życiem Goladkina. Jest to szczególnie przełomowe doświadczenie dla Goladkina, który jest zrozpaczony. Wydaje się, że „Dual” powinien przebiegać w ten sposób od czasu do czasu, ale pozwala uniknąć pojedynków.

Dual 2022
Dual 2022
Dual 2022
Dual 2022
Dual 2022
Dual 2022
Dual 2022
No links available
No downloads available

Related movies