Dziewiąta ofiara jest szóstym filmem rosyjskiego szefa Nikołaja Chomeriki. Chomeriki pierwotnie pojawił się jako autor/nadzorca filmu SF 977 (2006). Dlatego przystąpił do realizacji dramatów Opowieść w ciemności (2009), Heart’s Boomerang (2011), Lodołamacz (2016) i Selfie (2018), w których życie człowieka przejmuje sobowtór,
Dziewiąta ofiara jest filmem zdumiewająco wyglądającym. Nikolay Chomeriki wykorzystuje tereny Sankt Petersburga. Prawie każde ujęcie filmu dzieje się na przykładowych konstrukcjach lub wypełnia drogi krzątaniną mrocznych mentorów, postacie nakreślone na tle rzeźb zniekształconych postaci, ciała ślizgające się po drogach wodnych lub sprytnie zaaranżowane obok rzeźb. Gdzie indziej preambuła jest pełną podróżą filmu przygodowego w stylu Indiany Jonesa i podkreśla wyprawę do zaginionego pustynnego miasta.
Pierwszy występ Medium Daisy Head, który ma prowadzić publiczną percepcję, nie odbywa się w normalnym korytarzu, ale raczej w teatrze, gdzie jest ubrana w misterną ciemną sukienkę i skoordynowana z ciemnym eyelinerem, podczas którego jej dłonie stają w ogniu i przywołuje krąg ognia wokół niej. Nikolay Khomeriki rozwija całość z niesamowitym wpływem, ale potem daje nam następującą scenę, w której Daisy Head reżyseruje seans dla śledczego Jewgienija Tsyganova, który jest obciążony porównywalnymi efektami teatralnymi tylko po to, by go przeniknąć i odkryć, że to udaje.
Pozbawiony znaczącego gotyckiego gestu, Dziewiąta ofiara jest na podstawowym poziomie niewiele ponad dreszczowcem jasnowidzenia i prekognicji. Zobacz wszelkie pozory Zakłopotanych! (1972), Oczy Laury Mars (1978), Strach (1990), Dar (2000) i inne, które przez większość czasu były kręcone dla telewizji. Są to w zasadzie historie śledcze, które skupiają się wokół ludzi, którzy zdobyli zagadkowe informacje o morderstwach lub okazjach, które mają się wydarzyć i powinni ścigać się jak analityk, aby rozwiązać tajemnicę.
Kiedy cały złożony podstęp zostaje odparty, Dziewiąta ofiara podąża dokładnie tak samo, jak te wizjonerskie przejażdżki dreszczowe z detektywem i wizjonerką młodej damy po znakach postępu ceremonialnych zabójstw. Większość wizjonerskich schładzaczy kręgosłupa codziennie mija się z prawdziwą siłą jasnowidzenia, ale ta jest przesiąknięta stanem umysłu z innego świata, podczas gdy fabuła kata dotyczy prób uporządkowania zwyczaju przywracania zmarłych. Wizualizacje tworzą film.